Mały salon, mały kłopot? O zarządzaniu małym salonem fryzjerskim słów kilka

Prowadzenie salonu fryzjerskiego nie jest tak prostą sprawą, jak by się wydawało w pierwszej chwili. Trzeba bowiem zgrać kilka istotnych rzeczy, które w efekcie zaważą na sukcesie lub porażce. Im większy salon, tym więcej do zrobienia, jednak i mały może stanowić nie lada wyzwanie. Na szczęście z pomocą przychodzą nam nowoczesne technologie. Jak sprawnie zarządzać małym salonem fryzjerskim?

Po pierwsze: komunikacja

Nie ma w tym nic odkrywczego – komunikacja z klientami oraz pracownikami jest najważniejsza. Dlatego warto zastanowić się co zrobić, aby dopracować tę kwestię do perfekcji. Z pewnością pomoże nam w tym oprogramowanie do zarządzania salonem. Umożliwi nam bowiem przesyłanie wiadomości masowych, uruchomienie tzw. marketingu automatycznego, czyli systemu, który samodzielnie roześle określone informacje do konkretnych osób (np. do takich, które już dawno u nas nie były lub obchodzących akurat urodziny), a nawet udostępnienie klientom rezerwacji online, która z pewnością przysporzy nam kolejnych gości.

Po drugie: reklama

Nie ma nic gorszego niż pozostać niezauważonym. To przez to nie możemy rozwinąć skrzydeł, a nasze umiejętności, choć stoją na wysokim poziomie, marnują się – z braku klientów. Dlatego niezwykle istotna jest reklama, zwłaszcza taka, która dotrze do naszej grupy docelowej. Warto zainwestować w promocję w mediach lokalnych, ale także wykorzystać potencjał mediów społecznościowych oraz program, który ułatwi nie tylko zaistnienie w sieci, ale także pozwoli zaproponować dodatkowe udogodnienia zarówno nowym, jak i stałym klientom.

Po trzecie: obsługa

Niezwykle istotną kwestią jest poziom obsługi, jaką dostarczamy naszym klientom, czyli krótko mówiąc: czy po zakończonej wizycie opuszczają nasz salon z uśmiechem i zamiarem powrotu. Obsługa to nie tylko to, co robi się w trakcie zabiegów, ale także, a może przede wszystkim to, jak traktujemy swojego klienta. To kluczowa sprawa, która sprawia, że dana osoba do nas wraca, poleca nas znajomym i rekomenduje nas w mediach społecznościowych. Dlatego skupiając się na rozwoju naszej firmy, warto poświęcić czas na odpowiednie przygotowanie pracowników – aby doskonale wiedzieli co zrobić, aby zachwycić każdego klienta, który odwiedzi nasz salon.
Mały salon to niekoniecznie mały kłopot. Niezależnie od rozmiaru biznesu, skuteczne rozwijanie go zawsze stanowi nie lada wyzwanie. Jednak z pomocą odpowiednich narzędzi, nasz mały salon może okazać się wielkim sukcesem.
Artykuł przygotowany przy współpracy z Versum – oprogramowanie dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]